MAKT - det sista inlägget


Efter många veckor så är vi inne på den sista veckan. Hur det känns? Ja, stressigt och spänt. Men härligt att bedömningen på rapporten redan trillat in (även om det blev uppenbart att jag inte förstått vad en 'rapport" var över huvud taget. You live and you learn, tydligen).

In i det sista jobbar jag med mina listor, och testade igår jag skriva en lång lista och rulla upp den på en penna så den fick önskad form... Men nöjd, nä, det kände jag mig inte.
Jag gillade inte texten alls. Jag gillar inte att man kan se texten, för fokuset blir då mycket mer att man läser ord för ord (även om jag skrev så smått jag kunde och gjorde listan så himla lång).

Jag känner att jag inte riktigt har tid att experimentera fram en handstil som jag gillar. Jag har också börjat ifrågasätta om jag verkligen behöver ord för att förstå innehållet.

Planen nu är att hänga upp listor (det är linjerat papper) framför tavlan, men att det inte står någonting på dom.  Jag tänker att de ska va i olika storlekar och att jag leker med strukturen på dom (knyckla ihop och sen släta ut.. riva revor i dom... ) . Jag tänker också experimentera med att knyckla ihop några till bollar kanske...

Vem vet, kanske bara blir tillknycklande bollar som hänger i olika höjd framför bilden.
Hej och hå, hur ska detta gå!

Kommentarer